De lifestyle blog

Fabel: Meer herhalingen voor meer spierdefinitie

Fabel: Meer herhalingen voor meer spierdefinitie

Velen gaan tijdens het cutten meer herhalingen maken om zo droger te worden. Maar is dit eigenlijk wel een goede methode? Helpen meer herhalingen met lichter gewicht je aan een lager vetpercentage en een betere spierdefinitie? Het is heel simpel: “Hoe groter een spier, hoe beter de

Lees meer...

Meer testosteron door L-Tryptofaan

Meer testosteron door L-Tryptofaan

Meer testosteron door L-Tryptofaan Oké, de titel duidt op een heel zwart-wit verband tussen testosteron en tryptofaan, zo simpel is het niet. Hoe het wel zit zal ik je uitleggen. En hoe je tryptofaan in jouw voordeel kunt gebruiken. L-Tryptofaan is een essentieel aminozuur, wat betekent dat

Lees meer...

Eiwitten en nierklachten

Eiwitten en nierklachten

Nierklachten door te hoge eiwitconsumptie? Vaak is er kritiek op hoog-eiwit diëten omdat teveel eiwitten belastend zou zijn voor je nieren. Maar is dit eigenlijk wel zo? Is dit een goede reden om toch goed te letten op hoeveel eiwitten we binnen krijgen? Eiwitten bevatten stikstof. Wanneer

Lees meer...

Waarom genoeg slapen zo belangrijk is naast je training

Waarom genoeg slapen zo belangrijk is naast je training

Wanneer je slecht slaapt presteer en herstel je slechter. Gemiddeld hebben volwassenen genoeg aan 7 tot 9 uur slaap per nacht. Dit gemiddelde ligt bij jongvolwassenen zelfs iets hoger. Als je minder slaapt dan dit heeft dit al na de eerste nacht slechte slaap gevolgen. Gevolgen van

Lees meer...

Waarom magnesium een onmisbaar supplement is

Waarom magnesium een onmisbaar supplement is

Magnesium is een belangrijk mineraal dat essentieel is voor lichaamsprocessen. Dan doel ik ook op de processen die te maken hebben met afvallen en spieropbouw. En laten mensen die aan krachttraining doen hier nou sneller een tekort van oplopen.. Snel een tekort? Ja, dat klopt. Wanneer je zweet

Lees meer...

Omega-3 en spieropbouw

Omega-3 en spieropbouw

De meeste mensen denken genoeg omega-3 binnen te krijgen, maar uit verschillende onderzoeken is gebleken dat deze mensen bijna 50% te weinig binnen krijgen! Deze illusie ontstaat vooral omdat er op veel verpakkingen staat dat er “extra omega-3” is toegevoegd. Dit tekort is makkelijk op te lossen met

Lees meer...

Fabel: je lichaam kan maar 30 gram eiwit per maaltijd opnemen

Fabel: je lichaam kan maar 30 gram eiwit per maaltijd opnemen

Waar deze fabel weer vandaan komt mag Joost weten, maar het is in ieder geval grote onzin. Ga even terug naar de tijd van jagers-verzamelaars. Die mensen aten helemaal niet 8 maaltijden per dag, nee, zij waren al blij als er überhaupt een goede maaltijd op tafel

Lees meer...

Wat mensen vaak vergeten bij de deadlift

Wat mensen vaak vergeten bij de deadlift

De deadlift is naast de squat en bench press één van de grote oefeningen uit het powerlifting. Een goede vorm is hierbij belangrijk, waarmee vaak wordt gefocust op een rechte rug. Maar waarom wordt de positie van de nek dan zo vaak verwaarloost? Vaak zie ik mensen

Lees meer...

Fabel: squatten met knieën voorbij je tenen is slecht

Fabel: squatten met knieën voorbij je tenen is slecht

“Niet squatten met je knieën voorbij je tenen!” is een populaire uitspraak bij beginners in krachttraining. Hoe deze overtuiging zo hardnekkig de fitness wereld zijn intrede heeft kunnen doen, en deze is blijven handhaven, is een raadsel. Het is namelijk een grote fabel! Wanneer je staat maakt

Lees meer...

Bepaal jouw lichaamstype en de meest efficiënte manier van trainen

Bepaal jouw lichaamstype en de meest efficiënte manier van trainen

Er zijn verschillende lichaamstypen en deze hebben allemaal een andere efficiënte manier van trainen en een ander efficiënt voedingspatroon. Het is te simpel om te zeggen dat iemand een specifiek lichaamstype heeft: het kan ook een combinatie van 2 lichaamstypes zijn! In dit artikel licht ik de

Lees meer...

Facebook

Instagram

Sorry:

- Instagram feed not found.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor gratis tips:

slot
Wij waarderen uw privacy.