De lifestyle blog

Hoe supplementen kunnen bijdragen aan jouw doel

Hoe supplementen kunnen bijdragen aan jouw doel

Of je nou wil afvallen of droger wil worden, spiermassa op wil bouwen en daarmee wat in gewicht wil aankomen: supplementen zijn een geweldig hulpmiddel. Juist: een hulpmiddel. Het harde werk moet je zelf leveren. Uren in de gym voor goud gaan, zelfdiscipline om lekker eten af

Lees meer...

Alcohol en spiergroei

Alcohol en spiergroei

Het is vrijdag, je werk zit erop en je gaat zo nog even trainen. Daarna ga je samen met je collega’s nog de vrijmibo in of stappen met je vrienden. Maar wat voor effect heeft die alcohol na je training op je spieren? Veroorzaakt het schade of

Lees meer...

Plantaardige eiwitbronnen voor vegetariërs en veganisten

Plantaardige eiwitbronnen voor vegetariërs en veganisten

Wanneer je eiwitbronnen moet opnoemen denk je waarschijnlijk als eerst kwark, kip, eieren en eiwitshakes. Helemaal waar, maar waar moet je als vegetariërs of veganist aan denken? Uit welke voeding haal je dan je eiwitten? De vegetariër Als vegetariër vallen een aantal dierlijke producten weg. Gelukkig is

Lees meer...

Gaan er voedingsstoffen verloren in de magnetron?

Gaan er voedingsstoffen verloren in de magnetron?

De magnetron heeft een slechte reputatie: velen denken dat de voedingswaarde van je eten snel achteruit gaat als je hierin je eten opwarmt. Maar is dat wel terecht? Is het beter om je eten in een pan te gooien of op te warmen in de magnetron? Wat

Lees meer...

Tips voor de beste progressie

Tips voor de beste progressie

Ook al ga je elke dag naar de sportschool en train je zwaar genoeg, toch zijn er dingen die je fout kan doen en die jou progressie belemmeren. Maak jij deze fouten? Leer ervan en zorg voor maximale spiergroei! Split schema Ja, tuurlijk is monday chestday en

Lees meer...

Time Under Tension effectief gebruiken

Time Under Tension effectief gebruiken

Waarschijnlijk heb je een schema met een aantal sets en herhalingen. Hartstikke goed! Maar heb je ooit gedacht aan de snelheid waarmee je je oefeningen uitvoert? Ooit eraan gedacht hierin te variëren? Time Under Tension (TUT) is hierbij een belangrijk begrip. Wat is het? Time Under Tension

Lees meer...

Wat vaak fout gaat bij het bankdrukken

Wat vaak fout gaat bij het bankdrukken

Een oefening die waarschijnlijk elke chestday in je schema staat: de bench press, oftewel, bankdrukken. Het lijkt een simpele oefening, maar er kan heel veel fout gaan in de uitvoering waardoor je prestaties minder goed zijn en je blessures in bijvoorbeeld je schouders kunt ontwikkelen. – Bouncing

Lees meer...

De toegevoegde waarde van muziek bij training

De toegevoegde waarde van muziek bij training

Aan het einde van een set ben je helemaal kapot, maar door de climax in je muziek lijk je daardoor toch die laatste rep eruit te kunnen knallen! Hoe zit dat precies? Hoe werkt muziek bij training? En wat voor muziek is daar dan het beste voor?

Lees meer...

Waarom spierpijn geen goede indicator is voor resultaat

Waarom spierpijn geen goede indicator is voor resultaat

Eerlijk is eerlijk: spierpijn één of twee dagen na je training geeft veel voldoening! Maar betekent dat ook echt dat er meer spieropbouw plaats vindt? Hoe meer spierpijn, des te groter het herstel? En dus meer resultaat? Werkt dat zo? Wat is spierpijn? Spierpijn betekent dat er

Lees meer...

Waarom gezonde vetten noodzakelijk zijn voor krachtsporters

Waarom gezonde vetten noodzakelijk zijn voor krachtsporters

Avocadosmoothies, amandelbrood en Griekse yoghurt met chiazaad: 100% hipsterfood. Of toch wel relevant voor ons als krachtsporters? Zeker weten wel! Alle fitgirls mogen dan wel verzot zijn op alles wat met avocado te maken heeft, maar ze hebben het deze keer wel bij het goede eind: gezonde

Lees meer...

Facebook

Instagram

Sorry:

- Instagram feed not found.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor gratis tips:

slot
Wij waarderen uw privacy.