De lifestyle blog

Tips voor de beste progressie

Tips voor de beste progressie

Ook al ga je elke dag naar de sportschool en train je zwaar genoeg, toch zijn er dingen die je fout kan doen en die jou progressie belemmeren. Maak jij deze fouten? Leer ervan en zorg voor maximale spiergroei! Split schema Ja, tuurlijk is monday chestday en

Lees meer...

Time Under Tension effectief gebruiken

Time Under Tension effectief gebruiken

Waarschijnlijk heb je een schema met een aantal sets en herhalingen. Hartstikke goed! Maar heb je ooit gedacht aan de snelheid waarmee je je oefeningen uitvoert? Ooit eraan gedacht hierin te variëren? Time Under Tension (TUT) is hierbij een belangrijk begrip. Wat is het? Time Under Tension

Lees meer...

Wat vaak fout gaat bij het bankdrukken

Wat vaak fout gaat bij het bankdrukken

Een oefening die waarschijnlijk elke chestday in je schema staat: de bench press, oftewel, bankdrukken. Het lijkt een simpele oefening, maar er kan heel veel fout gaan in de uitvoering waardoor je prestaties minder goed zijn en je blessures in bijvoorbeeld je schouders kunt ontwikkelen. – Bouncing

Lees meer...

De toegevoegde waarde van muziek bij training

De toegevoegde waarde van muziek bij training

Aan het einde van een set ben je helemaal kapot, maar door de climax in je muziek lijk je daardoor toch die laatste rep eruit te kunnen knallen! Hoe zit dat precies? Hoe werkt muziek bij training? En wat voor muziek is daar dan het beste voor?

Lees meer...

Waarom spierpijn geen goede indicator is voor resultaat

Waarom spierpijn geen goede indicator is voor resultaat

Eerlijk is eerlijk: spierpijn één of twee dagen na je training geeft veel voldoening! Maar betekent dat ook echt dat er meer spieropbouw plaats vindt? Hoe meer spierpijn, des te groter het herstel? En dus meer resultaat? Werkt dat zo? Wat is spierpijn? Spierpijn betekent dat er

Lees meer...

Waarom gezonde vetten noodzakelijk zijn voor krachtsporters

Waarom gezonde vetten noodzakelijk zijn voor krachtsporters

Avocadosmoothies, amandelbrood en Griekse yoghurt met chiazaad: 100% hipsterfood. Of toch wel relevant voor ons als krachtsporters? Zeker weten wel! Alle fitgirls mogen dan wel verzot zijn op alles wat met avocado te maken heeft, maar ze hebben het deze keer wel bij het goede eind: gezonde

Lees meer...

Zweet als graadmeter voor een goede training

Zweet als graadmeter voor een goede training

Wanneer je zweet kan je de indruk krijgen dat dit aangeeft dat je heel wat lichaamsvet tackelt, je werkt je immers compleet in het zweet! Toch? Is zweet wel een goede graadmeter voor een succesvolle training? Of kan een “zweetloze” training net zo effectief geweest zijn? Hoeveelheid

Lees meer...

Fabel: Meer herhalingen voor meer spierdefinitie

Fabel: Meer herhalingen voor meer spierdefinitie

Velen gaan tijdens het cutten meer herhalingen maken om zo droger te worden. Maar is dit eigenlijk wel een goede methode? Helpen meer herhalingen met lichter gewicht je aan een lager vetpercentage en een betere spierdefinitie? Het is heel simpel: “Hoe groter een spier, hoe beter de

Lees meer...

Meer testosteron door L-Tryptofaan

Meer testosteron door L-Tryptofaan

Meer testosteron door L-Tryptofaan Oké, de titel duidt op een heel zwart-wit verband tussen testosteron en tryptofaan, zo simpel is het niet. Hoe het wel zit zal ik je uitleggen. En hoe je tryptofaan in jouw voordeel kunt gebruiken. L-Tryptofaan is een essentieel aminozuur, wat betekent dat

Lees meer...

Eiwitten en nierklachten

Eiwitten en nierklachten

Nierklachten door te hoge eiwitconsumptie? Vaak is er kritiek op hoog-eiwit diëten omdat teveel eiwitten belastend zou zijn voor je nieren. Maar is dit eigenlijk wel zo? Is dit een goede reden om toch goed te letten op hoeveel eiwitten we binnen krijgen? Eiwitten bevatten stikstof. Wanneer

Lees meer...

Facebook

Instagram

Sorry:

- Instagram feed not found.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor gratis tips:

slot
Wij waarderen uw privacy.